Monday 9 June 2008

Het is weer maandag......

Het is weer maandag vandaag! Vroeger had ik een hekel aan maandagen, maar nu vind ik ze heerlijk. Manon en Tim zijn naar school, Pat naar zijn werk en ik heb - samen met Mats - het huis weer voor mezelf! Daar kan ik zo van genieten! Als we, Mats en ik, Jippie hebben uitgelaten en om half 10 thuis komen, gaan we eerst lekker koffie drinken (c.q. chocolademelk), Nick Junior gaat aan (Dora, Diego, Wonderteam, Bruno, Backyardigans, etc. alle favorieten van Mats komen voorbij), computer gaat aan (voor mijn dagelijkse mailtje van Mieke en Stefanie) en terwijl die opstart ruim ik snel de afwasmachine uit zodat ik zo lekker achter mijn computertje kan gaan zitten met mijn 2e kopje Nespresso of Senseo in een opgeruimde kamer. HEERLIJK!

Vandaag ging het bijna net zo, alleen had ik niet zo veel rust om een kwartiertje met Mats mee te kijken naar Dora enz. zoals anders.... Ik doe mee aan de juni challenges op de Amerikaanse scrapbooksite "Scrapbooknook" (http://www.myscrapbooknook.com/) en vanwege het tijdsverschil gebeurt er vooral 's nachts veel op die site, dus wil ik 's morgens zsm kijken! Het is zo'n gave site!! Zoveel inspiratie en talent en iedereen is zo aardig! Ik zit er pas sinds eind mei 2008 dus ik kan er eigenlijk nog niet zo veel over zeggen, maar het voelt erg goed.

Nadat ik daar een halfuurtje heb rondgekeken, heb ik eerst wat huishoudelijke taken verricht en ben ik daarna lekker gaan zitten scrappen. Een van de challenges was: maak een "atypical page". Hier hoefde ik niet lang over na te denken: ik heb 2 strandfoto's van de afgelopen zomervakantie gepakt, waar Tim en Mats samen op staan en er met roze kerstpapier een lo van gemaakt. Erg leuk geworden!!



Het leuke van die challenges is, dat je uitgedaagd wordt om pagina's te maken die je normaal nooit zou maken.

Om half 1 heb ik Mats even naar de peuterspeelzaal gebracht. Hij had geen zin, zei dat hij echt niet wilde, maar toen we er waren was het allemaal weer prima en toen ik hem na 2 uur weer kwam halen zei hij blij dat het erg leuk geweest was.

Om 15 uur Tim en Manon uit school gehaald. Vandaag lekker geen voetbaltraining van 18.00-19.00 u., dus niet zo'n hectische haal- en brengdag als anders op maandag. Wel streetdance voor Manon dus moeten we vroeg eten. Dat lukt helaas niet en voor Manon wordt even een magnetronpannekoek opgewarmd (vies, zegt ze). Om 18.30 u. haar even weggebracht. Pat komt dan net binnen dus wij eten zodra ik weer terug kom. Om 19.30 u. Manon weer opgehaald, daarna gelijk Mats in bad gestopt, was opgehangen, Mats weer uit bad, voorgelezen en voor hem de film "Monsters & Co" aangezet (net als de afgelopen 100 dagen!!!). Om 21.00 u. moet hij slapen en omdat hij op Patricks plekje mag liggen lukt dat direct. Tim en Manon mogen vanavond wat langer opblijven want zij mogen de eerste helft van het Europees Kampioenschap voetbal zien. Vanavond is de wedstrijd Nederland-Italie. Als ze om 21.30 u. naar bed gaan staat het al 2-0 voor Nederland en zijn ze helemaal blij. Ik niet zo, want jeetje, wat kunnen ze (lees: Patrick) een herrie maken!! Mij interesseert die hele voetbal geen bal, dus ik probeer gewoon mijn eigen gang te gaan. Dat lukt niet zo heel erg goed met 3 voetbalfanaten in de kamer! Jippie is doodsbang voor al dat geschreeuw en ligt onder mijn stoel. 10 Minuten voor het eind van de wedstrijd ga ik gauw met haar uit, dan is het tenminste nog rustig op straat en lopen er nog geen gekken met fluitjes (zoals Pat) .... Er loopt inderdaad helemaal niemand buiten; we zijn helemaal alleen! Rare gewaarwoording! Gelukkig is de rust nu, om 23.08 u., weer een beetje weer gekeerd. Ga zo lekker vroeg naar bed en mijn boek uitlezen.

Zo, dit was de aftrap voor mijn blog. Geen idee of dit wat gaat worden, ook geen idee voor wie ik dit zit te schrijven. Behalve dan voor mijzelf misschien.......??

1 comment:

  1. So I cannot read what you write but I can look at your beautiful work. I think the button boarder between the photos in the beach LO is brilliant. Have used buttons as frames around photos but this just take the button framing to a new level. THis is something I will save for the future and certainly CASE sometime. Thanks!
    /Pysselpetra

    ReplyDelete